Dapatkan Audio+
Imbas untuk muat turun aplikasi

Viral

Tak Tahu Nak Masak Apa Untuk Sahur? Settle Dengan Kawan Food

today1 April 2022

Background


Minggu pertama Ramadan, memang korang rasa bersemangat nak masak apa untuk sahur kan? Masuk minggu kedua, lemau dah nak masak apa, lebih baik tidur je.

Mana taknya, azan Subuh pukul 6 pagi, tapi anda semua bangun pukul 5.50 pagi. Memang tak sempat lah nak masak! Anda tau tak amalan bersahur ni penting untuk memastikan anda kekal bertenaga sepanjang hari.

Bersahur juga memastikan anda dapat mengamalkan makan secara sihat dan mengurangkan simptom akibat kelaparan seperti sakit kepala dan mengantuk ketika berpuasa.Β 

Pesanan Rasulullah SAW β€œBersahurlah kamu, kerana sesungguhnya dalam sahur itu terdapat keberkatan” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim).

Haa… Anda mesti nak makanan yang sedap dan mudah untuk disediakan untuk bersahurkan? Jom kita tengok makanan mudah untuk disediakan yang menjadi pilihan ramai!



Klik untuk baca artikel penuh.

Sumber:

Written by: Ellina Chan